„S-a deschis cel mai mare mall din România: Iulius Mall Cluj„. Aşa zice comunicatul de presă, aşa zic şi eu. Luna octombrie şi noiembrie au plasat Clujul pe lista oraşelor din România unde merită să „exişti”. Şi sunt puţine aceste oraşe. Ştiam eu că nu fac o alegere proastă când după ce am terminat faculta am decis să rămân în Cluj. 2 mall-uri & counting. Ce pot să spun despre Iulius Mall? Plasarea mall-ului e senzaţională, lângă lacul din cartierul Gheorgheni, la doi paşi de imensul complex al Facultăţii de Ştiinţe Economice şi de numeroase cămine studenţeşti. Îi invidiez pe studenţii care între 2 cursuri au la dispoziţie cel mai mare mall din ţară. Noi aveam un fel de crâşmă/bar infect lângă facultă. În interior, multe puncte la toate categoriile. În primul rând arată mult mai bine ca Polus Center (celălalt mall recent inaugurat), în principal datorită dispunerii pe mai multe niveluri şi arhitecturii mai complexe. Finisajele şi luminile interioare sunt mai calde decât în Polus şi te binedispun încă de la intrare. Există şi 2 fântâni arteziene destul de mişto care dansează pe muzica ambientală.
La ora 10:00 a început conferinţa de presă la care au luat parte o grămadă de ziarişti, cred că nu am mai văzut atâţia la un eveniment de multă vreme. La conferinţă a participat Iulian Dascălu, şefu ăl mare adică, împreună cu alţi şefişori de magazine, lanţuri de magazine şi alte cele. Ca şi în cazul Polus, unde s-a vorbit mai mult despre Carrefour decât despre mall-ul în sine, şi aici vedeta a părut a fi Auchan, hipermarketul franţuzesc care parcă a venit la Cluj adus cu forţa şi trebuia astfel pupat la funduleţ să-i treacă supărarea. Nu pricep de ce despre Iulius Mall s-a vorbit 10 minute cu prezentare video cu tot, iar despre Auchan timp de 30. În fine, irelevant ce zic eu acum. După terminarea conferinţei de presă care a avut loc în food court, ne-am mutat cu toţii în holul de la intrarea în mall unde a avut loc ceremonia de inaugurare în prezenţa oficialităţilor locale printre care primarul Emil Boc, preşedintele CJ Marius Nicoară şi prefectul de Cluj, Călin Platon. Înainte de tăierea panglicii a trebuit să aşteptăm juma de oră după soborul de popi care au binevoit să întârzie. După slujbă şi tăierea panglicii s-a trecut la turul complexului, apoi la un „lunch” binemeritat 😛 . Nota 10 pentru organizarea evenimentului de azi merge către Vitrina Advertising. Accesul publicului va fi permis de sâmbătă, 10 noiembrie, începând cu ora 10:00 în meniu fiind incluse spectacole, reduceri şi tot tacâmul. Adică va fi călcare în picioare, of course.
Ca şi în Polus, nici în Iulius Mall nu sunt terminate toate magazinele, cinema-urile se deschid doar din primăvară, există încă secţiuni neterminate care dau destul de urât cu restul amenjărilor iar în exterior se vede destul de clar că asfaltarea parcărilor sau placarea cu gresie s-a făcut la marea repezeală. Oricum, bine că toate aceste aspecte sunt corectabile în timp.
Câte ceva despre proiectul „Shooting under construction” al studenţilor de la Universitatea de Arte. Idee bună, rezultat mediocru. Am privit şi eu fotografiile expuse precum şi cele din albumul ce însoţea mapa de presă şi sincer 90% dintre lucrări nu m-au impresionat din nici un punct de vedere. Nu mi se pare că a fost surprinsă amploarea proiectului, furnicarul acela de oameni şi maşinării care, mai ales la începutul lucrărilor, erau de-a dreptul fascinant de urmărit. S-a mers mai mult pe componenta umană (cu muncitori coreeni sau ce naiba erau că abia acum i-am observat), pe încadrări restrânse, conceptuale, în detrimentul cadrelor largi care sunt prea puţine în opinia mea. Aşadar nici proaste, dar nici foarte bune, cu mici excepţii care probabil vor fi premiate peste 3 săptămâni după terminarea expunerii către public.
Pentru cei interesaţi iată lista operatorilor internaţionali ce au închiriat spaţii în Iulius Mall Cluj: Reebok, O’Neill, Stefanel, Benetton, Mustang, KFC, Pizza Hut, Terra Nova, Jolidon, Bata, Timberland/Nautica, Skiny, Motivi, Levi’s, Lush, Kenvelo, Columbia, Lotto, Lee Cooper, Gas Jeans, Steilmann, Triumph, Auchan, Cinema City, Adidas, Colin’s, Cellini, Bossini, Accessorize, Morera, Motor, Nike, Calvin Klein, Converse, Miss Sixty, Swatch, Vodafone, Germanos, Golden Point, Office Shoes, Sprider, Mc Donalds, Ramsey, Jack Wolfskin, Valentini, Sephora, Tailor’s, Tiffi, Happening, TNT, Mango Touch, Orsay, Toi & Moi, Gaudi
Şi lista operatorilor naţionali şi locali: Agnes Toma, Dinasty, Diva, Guara, Meli-Melo, King Art, Sara Blu, Piera, Banca Transilvania, X-Travagance, Inedit, Nichi-Cristina Nichita, Eximtur, Inmedio, Mediagalaxy, Bigotti, Diverta, Opticris, Privilege, Massini, Bam Boo, Braiconf, Leonardo, „Z”, Mondex, Cărtureşti, Bourbon, Office Line, Casa Wanda, Ingrid Vlasov, Amely, Ultra Pro Computers, Edifice, Playersroom, You & Me, King Art, Shanghai, Patricia Moda, Exclusiv Catering, Jaco, Hanul Dacilor.
Alte câteva date:
- Valoarea investiţiei: 75.000.000 Euro
- Suprafaţă desfăşurată: 155.031,63 m2
- Suprafaţă închiriabilă: 40.548,28 m2, din care 20.239,38 m2 ancore
- Parcare: 2.230 locuri de parcare