UPDATE: Am intrat în etapa a doua a competiției, ceea ce înseamnă că au fost selectate 100 de idei (printre care și a mea) iar punctajul a fost resetat. Lupta se dă acum pentru a ajunge în top 10. Dacă vreți să-mi susțineți în continuare ideea, puteți să o (re)votați AICI (pentru cei care n-ați mai votat până acum: trebuie să apăsați Votează, să dați „allow” la aplicație, apoi să vă întoarceți pe pagină și să mai dați un click pe butonul roșu „Votează” ca să se înregistreze votul)
***
Am decis să particip cu o idee la proiectul Pepsi Refresh – Dă un refresh vieții urbane. Iată despre ce este vorba:
City Start – Primul ajutor pentru turiști
Toți am fost turiști măcar o dată. Dacă în majoritatea orașelor mari europene este ușor să te descurci odată ce ai ieșit din gară sau aeroport, la noi e mult mai greu. Cunoaștem sentimentul de nesiguranță care pune stăpânire pe noi atunci când nu știm exact de unde și ce autobuz trebuie să luăm pentru a ajunge în locul dorit sau care firmă de taxi este de încredere și care nu. După ce ne-am consumat bateria telefonului ascultând muzică pe tren sau pe avion, ne-ar prinde bine poate și o priză. Internetul ar fi de asemenea util, mai ales pentru cei care se află în roaming sau nu dispun de un smartphone, ci doar de laptop. Nu în ultimul rând, ne gândim ce bine ne-ar prinde un ghid uman, mai ales dacă avem de umblat în multe locuri din oraș.
Descriere proiect:
City Start este răspunsul majorității problemelor pe care le poate întâmpina un turist la primul contact cu orașul. City Start reprezintă o rețea de standuri plasate în locuri cheie din oraș, ce vor asigura turiștilor/vizitatorilor acces rapid la informații vitale, vor fi dotate cu prize, internet wi-fi gratuit, un computer conectat la internet și de asemenea vor oferi acces la serviciul TwitGuide, care permite solicitarea unui ghid prin intermediul unui hashtag de pe Twitter (de exemplu #numeoraș-start). Astfel, printr-un tweet, turiștii pot solicita ajutorul unui voluntar din comunitatea Twitter a orașului în care se află, care să vină după ei și să-i ghideze în locul dorit.
Punctele City Start vor fi plasate în locuri precum aeroport, gară, autogară și la intrările în oraș (în benzinării).
Fiecare punct City Start va fi dotat cu:
- acces internet gratuit (pe bază de parolă ce se găsește imprimată pe stand);
- un terminal care va permite navigarea pe internet (limitată la serviciile cele mai utilizate de email, hărți sau rețele de socializare) pentru cei care nu au laptop/telefon;
- prize;
- pliante;
- 4 scaune;
Informațiile oferite turiștilor sub formă de pliante și panouri printate vor consta în:
- numele și telefoanele firmelor de TAXI de „încredere”;
- numerele autobuzelor care ajung în punctele cheie din oraș și hărți cu rutele și stațiile acestora;
- hartă cu supermarket-urile, restaurantele și fast-food-urile cu prețurile cele mai avantajoase;
- harta hostelurilor din oraș;
- hartă cu câteva dintre principalele obiective ale orașului (centrul, stadionul, mall-urile etc) și cum se poate ajunge cel mai rapid la acestea, pentru a oferi un „start” turistului;
- instrucțiuni pentru utilizarea serviciului TwitGuide.
- alte informații utile
Costuri:
Costurile inițiale vor fi cele pentru mobilier, pc, router, pliante și panourile cu informații. Electricitatea și accesul internet ar putea fi oferite de cei care administrează incinta în care vor fi plasate standurile Cluj Start sau pot fi oferite de către terțe firme, contra unor reclame afișate pe pliante și pe standuri.
Note:
- CityStart poate fi înlocuit cu numele orașului, (de exemplu ClujStart)
- Standurile vor fi semnalizate foarte vizibil (chiar luminos dacă e posibil), cu simbolurile pentru electricitate, wi-fi și informații în prim plan.
Dacă vă place ideea, o puteți vota aici.