De-ale noastre..

Gândire românească. Florești este un sătuleț aproape lipit de Cluj. Prin jurul Floreștiului se construiește continuu de câțiva ani, drept urmare traficul dintre cele două localități a crescut foarte mult, mai ales că drumul care leagă localitățile este unul și același cu drumul european spre Oradea. O vreme șoseaua a fost împărțită în patru benzi, două pe fiecare sens de mers, cu mențiunea că la intrare în Florești banda de la marginea drumului se îngusta destul de mult, astfel încât nu mai încăpeau să zicem două tiruri, ci un tir și o mașină mică. Geniile din spatele marcajelor s-au gândit ei ce s-au gândit și au venit cu o soluție briliantă: să transforme una dintre benzi în pistă pentru biciclete de la intrarea în sat până la ieșire. Asta pe un drum european foarte aglomerat unde se circulă, chiar și în sat, cu 80-100 km/h. Sigur că nici urmă de bicicliști pentru că nimeni nu e nebun să pedaleze când la juma de metru de el trece un tir turbat. Plus că grăbiții (adică maneliști, looseri, dobitoci) o luau de multe ori pe pista de biciclete ca să depășească. Deci ar fi fost sinucidere. Au venit și au trecut ploi, marcajele s-au șters, șoseaua a redevenit un fel de pistă pe care toți rulau care cum putea, din când în când mai murea câte un tâmpit care se izbea de vreo basculantă, dar în ansamblu traficul se desfășura chiar lejer. Mai puțin la câte un accident când se făceau niște cozi de-ți venea să-ți iei cameră la hotel. Acum însă totul s-a terminat. Un nebun de la Poliția Rutieră sau cine naiba se ocupă de chestiile astea a venit cu o nouă idee strălucită pentru a elimina accidentele… A pus radare în vreo patru locuri și a tras niște marcaje noi. Groase ca să-ți sară în ochi, marcajele astea îngustează drumul la fix o bandă pe fiecare sens în momentul în care intri în sat. Restul de șosea care ar putea fi folosită stă degeaba. Acum ești obligat să circuli între două linii groase, sub supravegherea lui dracu cu caschetă care stă pe margine. De ce stă nu pricep fiindcă de când cu marcajele viteza maximă pe care o poți atinge e de maxim 20km/h. Practic tot ce s-a realizat este o coadă continuă care începe de dimineața și se termină noaptea târziu. Iar tu, ca locuitor al Floreștiului, îți dorești moartea până reușești să ieși la drumul mare de pe vreo străduță a “paradisului imobiliar” pentru că nu există practic nici o breșă cât de mică în zidul de mașini ce se mișcă precum un melc. Este interesant de observat ce rezultate are o decizie a unui om prost, decizie ale cărei efecte nu au fost studiate și care nu face absolut nimic pentru a îmbunătăți situația oricum nasoală a traficului.

0 thoughts on “De-ale noastre..”

  1. Se impun cateva precizari.
    Initial nu au fost patru benzi, ci tot doua + doua piste de biciclete. Ca ghiolbanii de soferi le foloseau ca banda pentru masini, tine de mentalitatea taranului roman care si-a tras Audi second hand.
    In al doilea rand, nu vad de ce un biciclist nu ar folosi banda respectiva. Pe acelasi E60, dupa ce treci granita de vest, tirurile brusc cumintite, fac casa buna cu bicicletele prin satele pe unde trece drumul.
    In al treilea rand nu vad ce e condamnabil in instalarea radarelor in Floresti. Nu e normal sa se circule intr-o localitate supra aglomerata cu 80-100 km/h.

  2. N-am nimic cu pista pentru biciclete, dar nu mi se pare normal sa existe acum, ci doar dupa finalizarea centurii ocolitoare a Clujului. La orele de varf traficul explodeaza, iar o pista de biciclete strict delimitata face mai mult rau decat bine, dupa cum ai observat daca ai circulat in perioada marcajelor “inteligente”. Asupra radarelor nu am ce comenta, ironizam faptul ca stateau cu radarul cand se circula dificil din cauza marcajelor. Acum, ca s-a revenit la marcajele initiale, chiar e bine sa mai stea cate un radar, pentru a mai potoli pe vitezomani.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *